En herlig påske er nå over. Er ikke noe som er bedre enn etter en laaaang , kald og mørk vinter å få oppleve sol og "sommervær " igjen. Har storkost meg på balkongen! Eneste minus er at bjørkepollen begynner å komme i lufta nå.."atchoo" !

Nå som det lakker og lir mot sommer og sol, har jeg byttet ut ullgarn mot bomull/ull mix. Sandnes Duo og Dale Lerke er to helt fantastiske garn å strikke med. Holder fasongen bedre enn bomull og er utrolig mykt! Strikker omsider noe til meg selv nå..hehehe. Istedenfor Marius-genser med rundfelling, så har jeg modifisert oppskriften  litt og laget den om til cardigan. Strikkes som vanlig på rundpinne hele veien, men har et midtparti i glattstrikk  ( 6 masker) hvor jeg vil klippe opp og strikke knappestolpe til slutt. Fargene har jeg også valgt i duse pudder / gråtoner med et lite innslag av lilla.
Holder på med ermene nå, bolen er ferdig opp til ermhull fellingen. Når ermene er ferdige gjenstår bare mariusmønster og montering .Blir nok en deilig cardigan å ha på de sommerdagene/kveldene som er litt kjølige.

Comments

Popular posts from this blog

Adventskalender

Nytt sjal på pinnene....